donderdag 17 september 2009

Gisteravond Ziggi Stardust: met Wubbo Ockels en Duncan Jones, de zoon van David Bowie, gegeten voor aanvang van hun boeiende talkshow na de premiere van 'Moon'. Twee bijzondere gasten die elkaar veel te vertellen hadden. 's Middags waren er heel veel meisjes verkleed als roze feetjes bij de voorstelling van Prinses Lillifee. Erg leuk om te zien, vooral dat éne jongetje dat onverstoorbaar verkleed als zorro rondliep.
De mezingbioscoop was in één woord geweldig. Ik mistte wel mijn goede vriendin Marjan Berk die zich moest afmelden vanwege een griepke. Ze had speciaal voor de meezingbioscoop Proud Marry ingestudeerd met een eigen tekst. Marjan Turner dus even, had ik graag wilen zien. Grandpa Nick (door presentator Chiem van Houweninge voortdurend aangekondigd als geen paniek)  Sessie Band speelde de sterren van de hemel op het moment dat Wubbo Ockels alweer vertrok. Brengt mij op de film Serious Moonlight waarbij de gasten op het laatste moment besluiten toch niet te komen. Wispelturigheid in Hollywood.
Zometeen ontvang ik de 10.000ste bezoeker van de Storm, geweldig. Daarna zetten we medewerkster Ellis in de bloemen, want zij heeft alle films binnen en dat is en geweldige prestatie. Je moet weten dat die films overal ter wereld vandaan komen (en ook weer naar andere festivals moeten worden gestuurd) en dat is het heel erg goed om alle 150 kopieën op tijd binnen te hebben. Chapeau. De eerste regisseurs van de competitiefilms arriveren: zaterdag is de prijsuitreiking. De jongerenjury is ook druk bezig en maken vanavond de nominaties bekend na het bekijken van 19 films. Ik zie overigens toch veel jongeren op dit festival en dat doet mij deugd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten